Wednesday, January 12, 2011

Jatuh Cinta....~!!

Jatuh cinta lagi...
Lagi2 ku jatuh cinta..
Aku jatuh cinta..
Pada lalalalala....

Curi sikit lirik dalam lagu 'Jatuh cinta Lagi' oleh Matta Band..hoho. Ayat macam gedik je siap nak jatuh cinta.. sape la jejaka malang yang di cintai oleh Miszz Nesya nie.. Amboi2, ayat memang takleh blah kan.. 
Masalah nye, sape kate aku jatuh cinta dengan jejaka2 yang ada atas muka bumi ni.. 
Aku telah terjatuh cinta dengan Sony Ericsson Xperia Arc.. waahh.., banyak cantik nak jatuh cinta kat tepon lak ye..tepon yang ade skang ni pun tak sampai setahun lagik.. tapi yang paling penting, duit tu ade ke sampai berangan nak sambar tepon Sony tu..ape2 pun tepon tu tak masuk pasaran Malaysia lagi..Dengar cite akan di announced dalam 2011.. 
So, sempat lagi nak kumpul duit dari skang.. kalau sebelum ni kena kumpul sehari singgit sbb berangan nak pergi Sabah, skang kena kumpul sehari 2hengget untuk Sabah dan Sony (double S)..hahaha
Btw, kat bawah ni ade la spec pasal tepon Sony Ericsson idaman Miszz Nesya.. Agak2 berape riban la harge tepon ni..Yang penting, tepon ni telah berjaya memikat hati aku..Terpakse la tunggu harga turun sikit baru beli..macam tak biasa pulak kalu dah tkde bajet..hehe

Sony Ericsson Xperia arc Specifications

General & Hardware
Date Announced 2011, 1Q
Network Technology GSM GPRS/EDGE 850/ 900/ 1800/ 1900
UMTS HSPA 900/ 2100 or UMTS HSPA 800/ 850/ 1900/ 2100
Hardware/Processor Qualcomm MSM8255 Snapdragon 1 GHz, Adreno 205 GPU
Dimensions (mm) 125 x 63 x 8.7
Weight (g) 117
Available colours Midnight Blue, Misty Silver
Screen Size 4.2 inch, 480x854, Touchscreen (Multi-Touch), Reality Display with Mobile BRAVIA Engine
Screen Color TFT 16M colors
Menu Type Timescape UI
Type Blok
Navigation Key Accelerometer sensor
Other Keys Proximity sensor, Scratch-resistant surface
Antenna Fixed Internal
Internal(MB) 512
Memory Slot microSD (Up to 32GB), 8GB card included
Battery Type Li-Polymer 1500 mAh
Stand-by (hrs) 430
TalkTime(min) 420
Entertainment
Polyphonic
MP3 Yes
FM Radio Yes
TV Receiver Null
Video Record Yes, 720p@30fps
Video Support MP4/H.263/H.264/Xvid/DivX/WMV player
HDMI port
Audio Support MP3/WAV/WMA/eAAC+ player
3.5 mm audio jack
Messaging
SMS Yes
MMS Yes
EMS No
Email Yes, Push Email
Connectivity
HSDPA Yes, HSDPA, 7.2 Mbps, HSUPA, 5.76 Mbps
WIFI/WLAN Yes, Wi-Fi 802.11 b/g/n; DLNA
3G Yes
EDGE Yes, Class 10, 236.8 kbps
GPRS Class 10 (4+1/3+2 slots)
Bluetooth Yes, v2.1 with A2DP (A2DP)
USB Port Yes
Infrared (IrDA) No
Data Cable Micro USB
Software
Platform / OS Android 2.3
Java (J2ME) Yes
WAP Yes Ver 2.0
Other Application A-GPS support, Adobe Flash 10.1, Digital compass, YouTube, Google Talk, Google Maps, Document Viewers Skype, NeoReader barcode scanner
Personals
Themes Yes
Caller ID Photo Caller ID
ProfileID Yes
Camera Specifications
Lens Type CMOS, 8.0 Megapixel
Digital zoom
Max. Resolution 3264 x 2448
Flash Yes
Night Mode Yes
Extra Features Auto focus, LED Flash, Geo-tagging, Face detection
Photo Format
Video Yes, 720p@30fps
Video Format

Kat bawah ni pulak gambar2 Sony Ericsson Xperia arc..:-)









Sony Ericsson Xperia arc Demo-Video..


p/s:-mane aku tak terpikat...yang paling puas hati sbb skrin dia besar n camera pun 8.0 megapixel..adoiyai, mmg tak tido malam la kalu hati dah dicuri..:p

2 comments:

Nor Hafizah said...

da kuar nanti mmg aku trade in la ngn xperia x10 mini pro aku..apa pn x der..menci aku.huhuhu..p cantik la yang.berapa riban ekk..nk suruh shah belikan leh x?hahaha

nisa said...

aku rase dekat 2k gak kowt..dah mcm iphone aku tgk..tapi kalu iphone aku tkde la teruja sangat banding ngan sony nie..adoiyai, agak2 sape la nak hadiah kan aku..ni kalu minta kat dia cnfirm tak dapat..huhu.. boley je ko nak minta shah beli untuk ko yang..tapi aku pun nak tumpang sekaki gak..