Friday, February 4, 2011

My Hardware diserbu..~!!

Pic last year pas kedai di cat..

Ingat Jusco ngan Sogo je orang serbu.. My Hardware pun diserbu jugak tau.. Tapi oleh tukang2 yang bekerja hari ni. Ada jugak yang baru masuk umah baru so macam2 la kena beli.. Skang kan Chinese New year, so kedai-kedai hardware bertauke kan cina tutup.. Dorang ni tutup bukan kejap2.. Ada yang sampai 2 minggu sebab nak pegi melancong.. Orang2 construction yang berbangsa Cina pun ada yang cuti sampai 20 hari.. Ni bukan main2 tau.. Orang tu sendiri yang cite yang dia nak pegi Australia..Sangat jeles k.. Setakat cite je tapi tak bawa Kangaroo sekor untuk aku baik takyah...huhu

Alkisah nya, ari ni ari Jumaat.. Dah jadi perkara rutin My Hardware akan tutup kedai dari pukul 12.30pm hingga 02.30pm.. Kemudian kami akan buka seperti biasa hingga ke malam.. Macam hari ni memang itulah rutin yang dilakukan.. Biasa nya pukul 02.25pm aku akan gerak dari rumah.. Tiba2 dari jauh nampak penuh semacam depan kedai tempat aku keje dengan kereta-kereta.. Dalam hati dah sedikit cuak.. Mane tak nya, kat area Saujana Impian memang terkenal dengan kes curi, samun dan macam2 lagi lah.. Hati dah berdebar-debar beb.. Sekali sampai kedai rupa-rupanya customer dah menunggu nak beli barang.. Sampai senget-senget la aku parking..Main parking je memandangkan orang dah menunggu.. Sebab biasa nya aku buka kedai baru orang datang beramai-ramai.. Confius jap, aku lambat datang ke.. Rasa macam tak pulak..

Elok aku nak buka pintu kedai je terus dorang kuar dari kereta.. Adoiyai, kalau iye pun tunggu la aku nak kuar kan barang2 dulu ke.. Ni terus masuk pulak tu.. Nasib baik ada budak lagi sorang so takde la kalut sangat.. Tapi apa yang best ada sorang mamat ni agak hensem dan macho la nak beli Gloss Paint.. Bila dia tawar terus terbagi speacial discount lor...hukhuk.. Memang gedix giler tau.. Tapi boley pulak dia nak tawar lagi.. Memang tak dapat la bang ooiii... Nanti gaji aku lak yang dipotong...ngeee

Tapi ni la sebenar nya cabaran dan bestnya kat My Hardware.. Sebab orang-orang kat sini sangat la peramah.. Diorang suka dilayan tak seperti tempat-tempat lain yang suka buat hal sendiri kan.. Walau apa pun, terima kasih bebanyak la kepada penduduk Saujana Impian sebab support My Hardware.. Insya Allah, kami akan bagi special price, special discount and special service.. Sebab anda semua, alhamdulillah My Hardware dah masuk tahun ke-3..Doakan semoga My Hardware terus sukses k..~!!

pic dalaman...

harus la ada jual penyapu..

dari luar..

area sebelah depan kedai..

p/s: ni semua pic lama.. 
Nak amik yang sekarang macam dah serabut je sebab barang pun dah bertambah.. 
Oh ye, My Hardware terletak di:~
No. 2, Jalan Impian Murni 1/4, Taman Saujana Impian Kajang..

No comments: