Friday, July 1, 2011

Alahai Perodua...


Hari ni aku kena hantar miszz biba ke pusat servis Perodua dekat dengan Hentian Kajang.. Memang biasa nya aku akan buat appointment untuk servis tu.. So, dari hari Rabu lagi aku dah call dan buat appointment dalam pukul 9 pagi. 1hb July.. Kali ni aku kena tinggal kan miszz biba kat sane.. Selain nak servis untuk mileage ke 20k, aku nak betul kan sekali ade bunyi sumthing kat tayar depan belah kiri..


So, pukul 8.40a.m aku minta tolong adik ngan abang aku hantar miszz biba.. Nak tau tak, boleh pulak dorang kate takleh nak janji samada boley buat atau tak yang tayar bunyi tu.. Habis tu apa motif aku buat appointment awal2 kalau bagi jawapan camtu.. Atas alasan dia kena hantar kete aku kat tempat lain., dan takut tempat tu tak sempat nak buat tau.. Waaahhh, suka2 hati je.. Nasib baik abang aku jawab balik.. Boley tahan garang abang aku nie..hehe So, tinggal la miszz biba kat situ dan bila dah siap orang Perodua akan call aku..


Dalam pukul 12pm, orang Perodua call. Aku ingatkan kete aku dah siap.. Rupa-rupanya tanya samada aku nak tambah air battery ke tak sebab air battery dah nak kering.. Siap beritau aku kena tambah RM2.70.. Adoiyai.., servis tu pun nak dekat RM400.. Tak boley ke masuk sekali dan boley tak kalau jangan berkira sangat.. Air battery tu modal baru berapa sen tau.. Aku beritau nanti aku isi sendiri sebab kebetulan aku ada air battery tu..



Dalam pukul 4.15pm, aku dapat call dari orang Perodua beritau kete aku dah siap.. Aku minta tolong adik ngan abang aku g amik sebab aku kena jaga kedai.. Bila sampai je kedai aku test drive.. Mula-mula bawa okie lagi.. Tapi bila langgar bumper tetiba aku dengar lagi bunyi sumthing like anak tikus kat tempat yang sama.. OMG....., sakit nye hati aku..Bunyi tu still ada...ggrrrrrrr....


Ape yang dorang buat sebenarnye.. Mean, memang sia-sia je la aku tinggal kan miszz biba kat sane lama-lama.. Then, aku still dengar bunyi yang sama.. Pelik la, dorang ni reti ke tak cari apa punca sebenar bunyi tu.. Nak tanye aku, memang aku tak tau la.. Sebab tu aku hantar kat dorang.. Aku tau la Miszz biba still under warranty.. Tapi jangan la buat keje memain.. Dorang ni macam tak professional tau.. Dah berapa kali aku ulang alik ke pusat servis tu.. Tapi hasil nya tetap menghampakan..


Esok aku akan call balik pusat servis Perodua tu dan buat complaint.. Memang sangat-sangat tak puas hati.. Dahla sebelum ni staff kat situ ada yang sombong.. Takat duduk kat kaunter je pun takleh ke nak senyum sikit.. Lepas ni, aku akan refer pusat servis Perodua lain.. Mudah-mudahan masalah aku dapat diselesaikan..


cian kat Miszz biba..

No comments: