Tuesday, March 13, 2012

3 Days Detox Diet..

Hari ni aku akan mulakan diet Detox aku setelah hancuss hari tu.. Tapi kali ni aku buat untuk 3 hari je.. Bukan apa, takut nanti kantoi lagi sedih je tau.. Pagi-pagi lagi aku dah timbang.. Nak tau nanti turun berapa banyak kan.. Yang penting berat aku naik sikit sebab sedap melantak macam-macam masa cuti hari tu..


 Ni la antara bukti-bukti yang aku sedap je makan..hahaha.. Dan sebab ini la aku kena buat diet detox balik tau.. Hope kali ni kuat semangat. Nak buat 3 hari je pun.. Tapi semangat pun kena kuat apa.. Dahla, ada kerepek pisang tanduk kat dalam ofis tu.. Meleleh jugak la tengok time nak makan buah2 yang aku bawa dari umah...hehehe



Cer tengok pic kat atas nun, bukan main semangat aku amik sushi.. Seb baik amik bekas kecik je, ikut ati nak amik yang besar tapi segan ngan kesayangan..hahaha.. So, hari ni kena makan buah-buahan untuk hari pertama.. Aku bawa bekal buah tembikai ngan jambu.. Agak-agak kalau tak cukup nanti aku beli lagi ye.. Air masak pun dah standby berbotol-botol..huhu.. Okey la, skang perut pun dah berbunyi. Aku nak meratah buah tembikai ngan jambu..:)

6 comments:

mama4A's said...

dik, sedap ke sushi yg jual kt jusco tu?

"CT CoMeL" said...

hai dear...diet detox tue ape nenny...hakak mcm tak berape nak tahu la nenny...hehhee..

Miszz Nesya said...

sedap kak..tpi tgk jusco jugak..kite suke yang bukit tinggi ngan bukit raja punye..huhu

Miszz Nesya said...

diet ikut menu yang dia bagi kak.. kite buat 3 ari pun dah turun dekat 3kg..hehe
cuma 1st day tu akan sakit kepala la..mungkin tgk org jugak..akak try la.mesti cepat je turun dari diet tak mam nasi..:)

qurratu ain said...

org pn diet cam tu gak...x tau lak kata panggil tu diet detox....tapi maintain hari jumaat mkn sedp2...hahahha..setakat ni 19 hari baru turun 2kg...knp neney leh turun byk jer....ce bg tips sket....
org x amik apa2 ubat / supplement smpingan...

Miszz Nesya said...

eh betul ke yang..agak lambat kalu 19hari baru 2kg.. sebab mcm detox ni, masuk hari kedua confirm dah turun at least sekilo atau lebih..sebab ari pertamam kite duk makan buah je kan..takleh makan benda lain tau..kalu misal kate tak mam nasi yang tu cnfirm lambat turun..mcm neny buat 7hari tak mam nc tu tgk la baru turun sekilo untuk seminggu..huhu..