Friday, March 16, 2012

Bersabarlah Wahai Hati..

Baru je semalam post entry tentang kebahagiaan.. Sekarang ni terus muncul dugaan.. Kira nya dugaan dihari Jumaat.. Hurmm, harap dipermudahkan semua nya.. Aku tak kisah apa orang nak cakap pasal aku.. Aku tau siapa diri aku. Walaupun aku tak cantik tapi aku tetap ada muka.. Walaupun aku tak sempurna tapi aku tetap ada perasaan.. Selama ni aku asyik jaga dan fikir perasaan orang. Tapi kali ni aku kena fikir tentang perasaan aku..

Hidup kat dunia ni hanya sekali.. Dan kalau boleh kita mesti nak yang terbaik untuk hidup kita kan.. Tapi sedar tak bahawa sebaik mana pun kita merancang jika ditakdirkan bukan untuk kita memang takan dapat.. Ye, itulah takdir yang telah ditentukan untuk kita.. Sama macam diri aku dalam hal ni.. Aku mesti nak yang terbaik, tapi kalau bukan ditakdirkan untuk aku takan aku nak salahkan orang lain. Aku harap apa pun yang akan terjadi akan aku tempoh dengan tabah. Sentiasa la berfikir mungkin ada yang lebih untuk diri kita..

Soal hati dah perasaan memang tak boley buat memain.. Aku rasa aku akan lebih mudah terima orang yang berterus terang dari orang yang suka memain kan perasaan orang lain.. Hal ni takde kena mengena dengan sesiapa.. Hanya sebagai contoh je..hehe Apabila dah berani mencuri hati seseorang, jagalah dengan sepenuh hati.. Kalau takut untuk hadapi risiko, jangan sesekali terlintas untuk cuba mencuri hati tu.. Pesanan untuk diri sendiri jugak sebenarnya.. k bye

6 comments:

"CT CoMeL" said...

hai dear....naper sedeh2 nie....ade saper2kah yg telah menyakitkan hatimu...sabar..sabar...eh..akak nk tanyerla..mane akak nak dpt bende alah tue nenny...??hehhee

Miszz Nesya said...

takde pape kak..saje nak touching2 hari jumaat nie..hurmm, benda alah ape ea kak..

"CT CoMeL" said...

nenny....diet detox tue pil vitamin ker nenny...uwaaa....otak lembap nie dik oi...

Miszz Nesya said...

oooo pasal detox ke..tkde kena mengena ngan pil kak..akak baca post kite yang sebelum ni ada menu2 diet untuk 7hari..akak ikut je ..mcm contoh hari pertama boley makan buah2an ngan air kosong 3lt. tak kisah akak nak makan buah ape pun takpe..pastu ari kedua kena makan sayur2an je..akak masak bening ke sup ke janji jangan makan benda lain selain yang ditetapkan..cepat turun kak..:)

mama4A's said...

jgn sedey cha... ceria2 sokmo kay... bila nk detox balik?? hehehe

Miszz Nesya said...

dah lame tak mood touching kak..huhu
ni perut nga sakit sebab mkn malam tadi..haha