Thursday, March 15, 2012

Luahan Hati..

Dah lama tak luahkan perasaan dalam blog ni.. Kira blog ni dah macam diary aku.. Sebab aku ni jenis tak reti nak tulis panjang-panjang dalam buku.. Kena tulis hari-hari pulak tu.. Rasa nya tak terkira dah berapa kali aku cuba mempunyai sebuah diari tapi hanya bertahan paling lama pun 4 hari.. Memang serius ni tau bukan main-main.. Dalam blog ni jugak aku luahkan perasaan sedih, gembira, tersentap atau apa pun kategori perasaan yang ada dalam kamus bahasa..hehehe.

Sekarang ni perasaan aku bahagia sangat.. Aku bersyukur pada Allah sebab bagi aku peluang untuk merasai kebahagiaan macam ni.. Aku harap kebahagiaan ni akan kekal sebab aku tak sanggup nak hadapi kesedihan.. Kalau kesedihan tu muncul juga, aku akan tetap tabahkan hati untuk tempuh semua nie.

Kenapa aku rasa bahagia..?

Aku tak tau nak luahkan macam mana.. Biasa nya bila aku rasa gembira atau sedih aku akan cerita kat akak aku yang sulong.. Mungkin aku agak rapat dengan dia, sebab tu aku selesa untuk bercerita dengan dia.. Untuk kebahagiaan yang aku rasa sekarang ni belum sempat aku cerita kat dia.. Biasa nya aku akan minta pendapat untuk apa jua masalah atau benda-benda yang perlu..

Tapi..., harus lah ada tapi-tapi kan sebab tak ada yang sempurna dalam dunia ni..hehe.. Tapi dalam kebahagiaan dan kegembiraan biasanya akan ada dugaan.. Yang tu adalah pasti dan aku sedang lalui dugaan tu.. Walau ape pun dugaan yang datang, takleh cepat melatah..Kita kena hadapi dengan senyuman untuk tenangkan hati..Insya Allah semua akan selesai.. Semua masalah pasti dapat diselesaikan jika kita bijak untuk menyelesaikan.. Jangan amik jalan mudah untuk sesuatu perkara k..

No comments: