Tuesday, April 10, 2012

Kini Tanpa Si Dia..


  • Dia pernah beritahu yang cha ni seorang yang tabah..
  • Dia jugak pernah beritahu yang cha ni seorang yang tenang..
  • Dia jugak pernah beritahu yang cha dah jadi seorang yang sabar..
  • Dan dia jugak perasan ada masa-masanya cha akan jadi seorang yang pemarah..

Rasa macam dia sangat memahami diri cha kan.. Sebab tu la cha sayang dia sangat-sangat.. Selama ni walau apa pun cha tetap tunggu dengan sabar.. Walaupun dalam masa yang sama cha cuba untuk berikan hati pada orang lain tapi akhirnya tetap akan bersama si dia..

Dia memang seorang yang istimewa.. Bagi cha susah nak jumpa insan macam dia.. Erti lain nya, seseorang yang boleh faham hati dan perasaan cha.. Sepanjang hubungan kami memang jarang jumpa. Biasanya telefon la yang akan mendekatkan jarak antara kami.. Tapi cha tak kisah sebab bila hati dah sayang semua tu cha akan lalui ngan sabar.

Tapi sekarang berakhir sudah sebuah hubungan yang bertahan hanya beberapa tahun.. Secara jujurnya memang cha terkilan.. Cuma cha yakin mesti ada yang lain untuk cha. Walaupun banyak dugaan yang kami tempuh bersama, jodoh kami tak panjang.. Tak ada guna nak berdendam sebab putus pun dengan cara baik. Kalau masih ada jodoh antara kami, insya allah tetap akan bersatu kan.. Sekarang ni cha dalam proses sesuai kan diri untuk teruskan hidup tanpa sms, panggilan dan jumpa dia.. Walaupun dia berat dengan keputusan cha tapi cha rasa inilah yang terbaik sebenarnya..

Kali terakhir dia call cha, dia memang tak setuju dengan keputusan cha.. Dekat sejam lebih jugak dia call untuk pujuk dan bincang dengan cha.. Tapi cha tetap dengan keputusan cha.. Cha yakin jika dia memang untuk cha, dia akan kembali bersama cha.. Kalau tak, dia akan bahagia dengan yang tersayang.. Buat si dia, cha minta maaf sebab tipu dia.. Cha beritahu yang cha dah tak sayangkan dia lagi walaupun sebenarnya hati cha sayang sangat-sangat kat dia.. Semua ni cha buat bersebab.. Dan sebab nya hanya orang-orang tertentu je tahu. Rasanya cukup la apa yang cha lalui sepanjang bersama dengan dia..

  • Saya memang tabah sebab tu saya amik keputusan untuk berpisah dengan awak..
  • Saya akan sentiasa tenang bila awak takde lagi bersama saya..
  • Saya sabar pun sebab awak.. Awak yang selalu nasihatkan saya untuk sentiasa sabar..
  • Dan sekarang saya memang terpaksa marah awak sebab selalu biarkan saya sorang2 bila ada masalah.. Tapi saya dah maafkan awak dengan seikhlas hati saya..

p/s: saya harap Mr. M.S dapat maafkan kesalahan saya sepanjang kita kenal..

10 comments:

Anonymous said...

sabar yer yang..ada jodoh x kemana..lebih bek ko mengundur..biarka dia bahagia..ko pn psti akan dapat kebahagiaan ko nanti..insyaAllah..:)

"CT CoMeL" said...

dear....what hepend nie?hehehe.....seyes mmg sedeh klu camtuekan...tapi xper yg terbaik sbenanrnyer Allah akan berikan utk kiter...sabar tau dear....

Nenney Syahfinaz Samsuddin said...

mmg sedih akak ku comel..tapi nak buat camne..dah cinta terhalang..hehe..takde la, dah takde jodoh..dari gaduh2 baik pisah cara baik kan..:)

Anonymous said...

mmmm

Nenney Syahfinaz Samsuddin said...

y mmmm..?

Anonymous said...

awk sayang dia? apa yang membuat awk buat keputusan ni?

Nenney Syahfinaz Samsuddin said...

ada sebab tertentu untuk sy buat keputusan ni..cume sekarang berserah pada takdir..kalau dia jodoh sy insya allah akan bersama, kalau tak mungkin ada yang lain telah ditentukan untuk sy..

Anonymous said...

ic.. can we be friend? sy pon penah gak lalui kenangan mcm ni.. if u dont mind @me :dygcumil@ymail.com my name dayang

Nenney Syahfinaz Samsuddin said...

Of course can..if u hve fb plz add me..we can chat n share about this..btw dayang,nice to know u..:)

Anonymous said...

sorry nenney, actually i dh closed my fb.. utk mengembirakan hati semua org hu3.. so i ber ym je,,