Friday, April 20, 2012

Roti sardin Special..

Telur dadar tu lebih buat celup roti..huhu

Biasanya malam cha jarang makan.. Tapi disebabkan kat rumah ada roti yang expired nye semalam tiba-tiba rasa nak buat roti sardin.. Kalau beli kat kedai biasa sardin nye orang tu letak sikit je kan.. Buat sendiri ni boleh letak lebih sikit.. Rasa pedas pun kite boleh letak ikut selera sendiri..huhu

So, malam tadi balik je keje abang bagi duit nak beli bahan.. Singgah kedai dulu beli sardin, telur, bawang, minyak ngan cili api.. Balik rumah awal lagi cha tengok tv dulu.. Sebab nak tunggu abang dan kak ipar balik nak makan sama-sama kan.. Biasa dorang balik pukul 9 lebih.. Dalam pukul 9 tu cha dah start buat roti sardin..

Sambil-sambil buat tu teringat pulak kat ayah.. Asalnya arwah mak yang ajar buat roti sardin ni.. Yang penting kena letak asam limau bagi hilang hanyir.. Dulu masa lepas belajar kan tak keje lagi. Cha rajin la buat minum petang untuk ayah.. Tengok apa yang ada kat umah.. Kadang-kadang buat cekodok, kadang goreng pisang.. Ada satu hari tu cha buatlah roti sardin. Ayah punya la suka sampai esoknya ayah sendiri beli roti ngan sardin minta cha buat lagi.. Terharu je tau..haha

Malam tadi cha beli sardin tin yang medium.. Kira cukup-cukup dengan roti yang ada kat umah.. Memang cha letak lebih pun untuk setiap roti.. Pastu cha goreng keropok lekor sambil tunggu dorang balik.. So, malam tadi makan lah kitorang sambil tengok cerita Amukan Pocong.. Tak suke tau cerita tu.. Buat orang takut je walaupun ada bab yang kelakar sikit..huhu.. Yang penting perut kenyang dan puas hati dapat mam roti sardin...(^___^)

No comments: