Thursday, April 19, 2012

Yakin dan Sabar...

Untuk mendapatkan sesuatu kita kena sentiasa yakin. tak semestinya apa yang kita akan dapat. yang penting ada usaha..  siapa kata kita tak boleh dapat apa yang diidamkan.. selagi kita berusaha dan sabar mungkin kita akan dapat walaupun makan masa.. Tiada yang tak mungkin dalam hidup ni..

Begitu juga dengan sabar.. jika diikutkan perasaan dan hasutan syaitan memang takan kemana.. Dari kecik lagi dah diajar untuk sabar. jangan selalu memberontak bila tak dapat apa yang dinginkan.. lagipun kita tahu yang sabar itu separuh daripada iman dan iman itu ada dalam diri kita..

Seseorang ada beritau cha supaya cha yakin dan sabar dalam menghadapi hari yang mendatang. Memang betul nasihat dia. Dua perkara tu memang kurang dalam hidup cha. Sebab cha lebih suka fikir yang negatif sebelum fikir yang positif. Bukan apa,hanya sebagai langkah berjaga-jaga..

Selepas dengar dan memahami disebalik kata-kata orang tu,cha harap lepas ni cha akan lebih yakin dan sabar.. Insya Allah apa yang diidamkan akan jadi kenyataan. jangan lupa sentiasa berdoa k. 

p/s:- cha rase mcm nak sayang org tu ketat2 la..orang kata kalau dah jodoh tak kemana..sorang kat kutub utara dan sorang kat kutub selatan,atau jarang2 jumoa pun,kalau dah jodoh akan tetap bersama..hehe

No comments: